Projektledare till Svenska Judoförbundet

Svenska Judoförbundet söker en projektledare för att driva projektet Judoklubben 3.0 och göra ett djupare, mer långsiktigt och hållbart arbete med föreningsutveckling i intresserade klubbar. Med projektet vill vi utveckla klubbarnas arbetssätt och struktur för att skapa än mer attraktiva och välkomnande judoklubbar för fler målgrupper. Projektet är betydelsefullt för att Svensk Judo ska målen i den strategiska planen med sikte mot 2030.

Om projektet
Svensk Judo, med våra idag drygt 160 klubbar och 21 000 medlemmar, har påbörjat vårt strategiska arbete mot vår Vision 2030. Ett viktigt steg i det arbetet är projektet Judoklubben 3.0. Med projektet ska vi skapa ett processinriktat utbildnings/utvecklingskoncept för hur klubbar ska arbeta med demokrati, delaktighet och jämställhet. Konceptet ska bestå av delar som kommunikation, bemötande, normmedvetenhet samt beakta nutidens höga krav på kommersialisering, hållbarhet och flexibilitet.

Projektet kommer ske i nära samverkan med klubbar och distrikt och konceptet kommer testköras innan bred lansering i judosverige.

Som projektledare för Judoklubben 3.0 förväntas du utveckla, driva och arbeta med såväl konceptutveckling som samordning och genomförande av aktiviteter.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt samt har erfarenhet från ideella organisationer. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är van att dokumentera såväl ditt eget arbete som de aktiviteter som genomförs i projektet. Du har sannolikt en eftergymnasial utbildning inom sport management, ledarskap, projektledning eller liknande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas och passa i rollen som projektledare är det viktigt att du är utvecklings- och lösningsorienterad och tycker om att arbeta mot uppsatta mål. I din roll som projektledare har du en god förmåga att skapa delaktighet och engagemang och är samarbetsvillig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utforma utbildnings- och utvecklingskonceptet i samråd med förbundsledningen.
  • Skräddarsy konceptet i samråd med intresserade klubbar och distrikt
  • Samverka med förbundets olika operativa resurser
  • Genomföra regionala klubbträffar, s k Visionsresor, i samverkan med RF-SISU på nationell och distriktsnivå med syfte att föra dialog och skapa samsyn om hur alla är med och bidrar till att svensk Judo når vår vision 2030.

Hur är det att jobba på Svenska Judoförbundet
Hos oss får du jobba i ett ambitiöst idrottsförbund i stark utveckling, och i en kreativ arbetsmiljö.

Vi lägger stor vikt vid judons värdegrund som är densamma oavsett var i världen du än befinner dig och som präglar vår kultur. Den innebär bland annat att vi möter varandra med artighet, respekt, ödmjukhet och ärlighet. Mod och hederlighet är också centrala begrepp hos oss.

För att bidra till vår kultur, utveckla verksamheten och för att trivas värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete.

Ansökan och mer information:

Tillträde: 1 juni 2022 eller enligt överenskommelse.

Lön: Enligt överenskommelse.

Arbetsplats: Flexibelt. Vi har kontor i Uppsala, Stockholm och Malmö som du kan välja att ha som arbetsplats, men arbete från ”hemmakontor” är också möjligt. Projektet kommer att innebära resor inom landet, vilket innebär att körkort och tillgång till bil är ett krav.

Varaktighet, arbetstid: Visstidsanställning på deltid (75%), fram till och med 2023-12-31. En del av arbetstiden kommer att vara förlagd till kvällar och helger.

Tillämpat kollektivavtal: Arbetsgivaralliansen och Unionen.

Ansökan: CV och personligt brev skickas per e-post till Svenska Judoförbundets generalsekreterare Ulrika Lingslunde, ulrika.lingslunde@judo.se.

Sista ansökningsdag: 15 maj 2022. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Vid frågor om tjänsten: Ulrika Lingslunde, Svenska Judoförbundets generalsekreterare, ulrika.lingslunde@judo.se, 018-410 40 61.

Välkommen med din ansökan!

Vi avböjer extern hjälp med rekryteringen.

Meny